W miesiącu lutym, szczególną uwagę na lekcjach informatyki, poświęcamy bezpieczeństwu korzystania z Internetu.
Tym razem skupiliśmy się na temacie, który szczególnie dotyczy młodych użytkowników sieci – na temacie gier i aplikacji. Uczniowie, przewijając ekran 'retro’ komputerka😁, przeprowadzili dyskusję dotyczącą ich ulubionych tytułów, opowiedzieli o zaletach i wadach jakie dostrzegli użytkując daną grę czy aplikację i wskazali granicę wieku dla jakiego jest ona przeznaczona. Poznali klasyfikację PEGI i okazało się, że często świadomie jest przez użytkowników nieprzestrzegana. Chłopcy i dziewczynki dowiedzieli się o konsekwencjach takiego postępowania.
Następnie sterując joystickiem uczestnicy zajęć odkryli kolejną wartą poruszenia kwestię jaką były transakcje w grach i aplikacjach. Uczniowie podali przykłady, które posłużyły do omówienia mechanizmów powodujących, że decydujemy się na zakupy, oraz do wyciągnięcia wniosków czy faktycznie zdobywamy w ten sposób wartościową rzecz.
Podsumowaniem lekcji było otwarcie 'analogowego’ loot box’a, zamkniętego na solidną kłódkę😉 wydrukowaną w szkolnej pracowni Laboratoriów Przyszłości. W środku skrzyni kryły się materiały potrzebne do wykonania breloczków – przypięte do plecaka lub telefonu będą przypominały o tym czego nauczyli się podczas zajęć.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci