ZASADY REKRUTACJI DO NIEPUBLICZNEJ DWUJĘZYCZNEJ SZKOŁY
PODSTAWOWEJ NR 1 W RADOMIU ORAZ PRZEDSZKOLA 2LANGUAGES
Przedszkole nie jest zobowiązane do podawania przyczyn niezakwalifikowania Dziecka do
kolejnego etapu rekrutacji, a także powodów nieprzyjęcia go do przedszkola.
Przy tworzeniu zespołu klasowego pod uwagę brane są:
- Względnie wyrównany poziom intelektualny.
- Predyspozycje psychiczne i emocjonalne dzieci.
- Możliwość stworzenia grupy, która będzie umiała ze sobą współpracować, w której
dzieci będą się czuły bezpiecznie i z sukcesem rozpoczną proces kształcenia.
Podpisanie umowy oświatowej dla Ucznia następuje po pozytywnym przebiegu rekrutacji
oraz akceptacji przez Rodziców wszelkich warunków. Rodzic jest zobowiązany do podpisania
umowy o kształcenie w terminie 14 dni od otrzymania informacji o pozytywnym wyniku
rekrutacji. Niepodpisanie umowy w tym terminie skutkuje usunięciem z listy kandydatów
zakwalifikowanych.
Dyrektor, w razie potrzeby, ma prawo przeprowadzić nabór dodatkowy w późniejszym
okresie. Mogą w nim brać udział również dzieci zakwalifikowane na listę rezerwową.
Kandydaci do szkoły
Uczniowie przyjmowani są tylko w przypadku, gdy w danej klasie są wolne miejsca.
Rekrutacja do Szkoły jest trzyetapowa:
Etap I
Pierwszym etapem jest spotkanie Dyrektora z Rodzicami kandydata. Podczas spotkania
Rodzice mają możliwość zapoznania się z ofertą edukacyjną przedszkola oraz
obowiązującym systemem nauczania, oceniana i regulaminem.
Etap II
Podczas tego etapu nauczyciele przedmiotowi sprawdzają wiedzę i umiejętności kandydata
z matematyki, języka polskiego i języka angielskiego, wymagane na poziomie klasy, do której
aplikuje. Sprawdzian odbywa się w formie ustnej lub pisemnej.
Etap III
Jest fakultatywny. O potrzebie odbycia etapu III decyduje Dyrektor.
W rekrutacji uczestniczy psycholog szkolny. Jego zadaniem jest poznanie kandydata, jego
potrzeb i możliwości oraz zdolności adaptacyjnych w nowym zespole klasowym.
Informację o wyniku rekrutacji udzielają pracownicy szkoły w wyznaczonym przez
Dyrektora terminie.
Szkoła nie udziela informacji, na temat przyczyn nieprzyjęcia do szkoły.
Podpisanie umowy oświatowej dla Ucznia następuje po pozytywnym przebiegu rekrutacji
oraz akceptacji przez Rodziców wszelkich warunków. Rodzic jest zobowiązany do podpisania
umowy o kształcenie w terminie 14 dni od otrzymania informacji o pozytywnym wyniku
rekrutacji. Niepodpisanie umowy w tym terminie skutkuje usunięciem z listy kandydatów zakwalifikowanych.