Zaznacz stronę

Tajemnicza wiadomość.
Dzieci na zajęciach stworzyły ukrytą wiadomość. Wiadomość, którą chciałyby przekazać komuś bliskiemu. Wiadomość, której nikt inny nie zauważy.
Uczniowie do wykonania eksperymentu otrzymali kartki i mleko, które posłużyło za „niewidzialny atrament”. Dzięki zawartości tłuszczu w mleku, po odparowaniu wody, rysunki utrwaliły się na białej kartce, ale nie były widoczne. Do samego rozszyfrowania informacji posłużył już tylko grafit z ołówka w postaci pyłu.
Nauka nie musi kojarzyć się jedynie z książkami, ale również z zabawą.
W myśl zasady Konfucjusza
„Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.”

 

W drugiej części zajęć dzieci rozmawiały z nauczycielem o ciekawych wspomnieniach z ferii zimowych – następnie eksperymentowały z wodą.
Pomimo, że zima nie zawsze bywa przyjemna, lubimy tę porę roku chociażby za śnieg. Wykorzystując wiedzę na temat śniegu uczniowie przeprowadzili eksperymenty związane ze zjawiskiem chłonności. Dzieci otrzymały wiedzę, po czym same mogły przeprowadzić doświadczenie.
Uczniowie składali ręczniki papierowe w trójkąty zanurzając je w różnych kolorach. Efektem ich działań były kolorowe prace plastyczne.