Zaznacz stronę

Pierwsza Budząca Się Szkoła w Radomiu!

Co nas wyróżnia?

• zmieniamy kulturę szkolną od tej opartej na przekazie wiedzy, do takiej, która rozwija potencjał ucznia, czyli od nauczania do uczenia się;
• szkolimy i wspieramy kadrę pedagogiczną;
• wykorzystujemy zarówno sprawdzone praktyki jak i najnowsze odkrycia z obszaru edukacji;
• prowadzimy dwujęzyczne lekcje;
• w naszej szkole uczeń jest najważniejszy;
• dbamy o osobisty rozwój każdego podopiecznego;
• uczniowie rozwijają kreatywność czerpiąc jednocześnie z tego rozwoju radość;
• wiedzę przekazujemy w oparciu o działanie poprzez eksperymenty;
• dbamy o dobre relacje między uczniem a nauczycielem;
• uczymy samodzielności, odpowiedzialności, współpracy a także szacunku do drugiego człowieka, poczucia własnej wartości;
• nie oceniamy stopniami, stosujemy ocenę opisową;
• w naszej szkole nie ma dzwonków;
• nie ustawiamy ławek w rzędach jedna za drugą;
• każdy uczeń ma swoja szafkę na podręczniki, które zostawia w szkole;
• klasa liczy najwyżej 16 uczniów;
• uczniowie noszą mundurki;
• każda sala posiada tablicę interaktywną;
• szkoła prowadzi świetlicę anglojęzyczną;
• pracujemy metodą projektów;
• zapewniamy uczniom trzy posiłki dziennie;
• zatrudniamy nauczycieli wychowania fizycznego, muzyki, informatyki, języka angielskiego, Native Speakera już od pierwszej klasy;
• propagujemy czytanie w języku polskim i angielskim;
• zapewniamy zorganizowane przerwy (zabawy ruchowe, piosenki, zagadki, itp.);
• praca domowa jest dostosowana do indywidualnych możliwości ucznia tak, aby odrobił ją samodzielnie;
• w szkole nie stosuje się czerwonego długopisu – zamiennie stosowany jest kolor zielony, który wskazuje miejsce błędu do samodzielnej poprawy przez ucznia;
• zamiast wytykania błędów zwracamy uwagę i chwalimy ucznia za to, co wykonał dobrze;
• organizujemy zajęcia dodatkowe takie jak: science, programowanie, klub filmowy, tańce, zajęcia kulinarne, teatralne, plastyczne, karate, piłkę nożną itp.
• Organizujemy Summer School i Winter School.

Aktualnie

• Naszym priorytetem jest teraz klasa czwarta. Będziemy pracować nad tym, aby nasi uczniowie uniknęli stresu związanego z
rozpoczęciem nauki w kolejnym etapie edukacyjnym.
• Chcemy aby lekcje języka polskiego, matematyki, historii, przyrody były ciekawa przygodą, wypełnioną doświadczeniami i eksperymentami.
• Wzbogacenie oferty zajęć anglojęzycznej świetlicy szkolnej.
• Dyskutujemy nad sposobem oceniania uczniów, szkolimy nauczycieli i rodziców. „Oceniać czy doceniać?” – współpracujemy z trenerami kompetencji edukacyjnej z Akademii I3.
• Szkolimy nowych nauczycieli.
• Dzielenie się wiedzą z innymi, prezentowanie ciekawych lekcji.

Jak zniwelować stres związany z przejściem trzecioklasistów do kolejnego etapu edukacyjnego?

Dużo czytałam na temat stresu dzieci związanego z podjęciem nauki w klasie czwartej. Co zrobić, aby przejście dziecka z jednego etapu edukacyjnego do drugiego było przyjemnością i nie niosło za sobą obaw przed zmianami? Jak zaradzić towarzyszącemu przy tej zmianie stresowi? Problem, już od dłuższego czasu, spędzał mi sen z powiek. Chęć pomocy moim uczniom determinowała do znalezienia optymalnej, dla każdej ze stron, sytuacji. Po wielu przemyśleniach znalazłam rozwiązanie. Postanowiłam zatrudnić nauczycieli przedmiotów przewidzianych w klasie czwartej znacznie  wcześniej. Zaczęłam od rekrutacji polonistów. Zatrudnionego nauczyciela przedstawiłam dzieciom, a jego samego poprosiłam o przygotowanie lekcji, która pomoże  uczniom mojej szkoły zrozumieć istotę nauczania języka polskiego. Pani przygotowała długofalowy projekt „Odkrywcy języka” i rozpoczęła pracę z dziećmi w klasie trzeciej.

Już w lutym uczniowie wzięli udział w pierwszych zajęciach cyklu „Odkrywcy języka” – Tajemnice naszych ukochanych baśni. Celem zajęć było łagodne wprowadzenie dzieci w świat literatury, pokazanie piękna języka oraz uporanie się z zawiłościami mowy ojczystej. Celem nadrzędnym dla mnie było to, aby dzieci poznały nową Panią i zmierzyły się z ukrytymi w tym cyklu, zajęciami z języka polskiego.

Trudno nie zgodzić się z faktem, że nauczycielka stanęła na wysokości zadania a uczniowie rzucili się w wir pracy. Siedząc na „zaczarowanym”, pełnym barw dywanie (specjalnie na tę okazję przygotowanym), przenieśli się w krainę swoich ukochanych baśni. Z zapartym tchem wysłuchali utworu „Śpiąca królewna”. Stało się to pretekstem do rozmów na temat charakterystycznych cech baśni. Nieświadomie zatem  podjęli rozmowę na temat baśni jako gatunku literackiego. Przygotowana prezentacja multimedialna zapoznała ich z sylwetkami największych baśniopisarzy, a  ułożony na tę okazję mini-quiz, podsumował zdobytą wiedzę. Podzieleni na dwie drużyny uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące znajomości bajek. Wszystko, od początku do końca przybrało formę zabawy. Nie było przegranych, a każdy został odznaczony Orderem Znawcy Baśni. Końcowym zadaniem było stworzenie własnych opowieści. Uczniowie dali z siebie wszystko a ich histerie opływały w nieoczekiwane zwroty akcji. Ku naszemu, pozytywnemu zaskoczeniu, poznaliśmy niezwykłą wyobraźnię i ogromne pokłady pomysłów naszych podopiecznych.

Zdobyta wiedza usystematyzowana została „mapą myśli”. Będzie ona doskonałym materiałem do powtórzenia wiadomości.

Kolejne zajęcia  odbywać się będą cyklicznie, raz w tygodniu po dwie godziny dydaktyczne. Jestem przekonana, że po realizacji tego cyklu, spotkanie z nauczycielką w klasie czwartej będzie dla naszych uczniów przyjemnością.

Aktualnie prowadzę rekrutację nauczycieli matematyki, historii i przyrody. Zatrudnione osoby również  planuję zapraszać na lekcje z trzecioklasistami.